Ik voel dat ik zo veel liefde te geven heb
Ik hoor het vaak in mijn praktijk: “ik voel dat ik zo veel liefde te geven heb“. 90% van mijn klanten zijn hoog sensitief (omdat zij heel goed hun energie dienen te bewaken of ze lopen snel leeg) . Ze voelen aan wat anderen moeilijk of niet kunnen voelen. Een gave denk je? Zeker. Maar zo ervaren ze het zelf niet. Ze ervaren hoog gevoeligheid eerder als klacht dan als kracht. Ik kan hen zeer goed begrijpen want ik heb hun traject zelf ook doorvoeld en doorleefd. En ik weet dus goed waartegen ze botsen.
Lieve lezer,
Liefde is NIET iets dat we geven of ontvangen of bedrijven. Liefde is iets dat we dienen te belichamen. We moeten liefde ZIJN. Ik ga jullie “kort” proberen uit te leggen wat ik bedoel. 😉
Zolang we in termen van liefde GEVEN en ONTVANGEN spreken, spreken we van een handelsovereenkomst tussen mensen. Een onderhandeling. Hoeveel liefde geef ik en hoeveel liefde krijg ik. En dan zijn hoog gevoelige mensen steeds aan de verliezerszijde want ze hebben inderdaad veel liefde te geven.
De weg naar innerlijke rust en energie in balans, is een weg naar leren voelen dat we als mensen in de eerste plaats LICHT EN LIEFDE ZIJN. (ik leg in mijn lezingen haarfijn uit dat licht en liefde geen Hippie termen zijn maar wetenschappelijk verklaarbare uitwisselingen) Via onze licht frequentie zenden we uit en via onze liefde frequentie trekken we aan. En we trekken aan wat we uitzenden. Want enkel energie van gelijke frequenties kunnen matchen (resoneren).
Zolang we dus liefde geven vanuit onze kwetsuren zoals:
– wat krijg ik terug?
– ik moet mezelf bewijzen
– ik moet liefde verdienen
– ik wil gezien worden als een liefdevol persoon
– ik wil erbij horen
…..
Geven we liefde vanuit een TEKORT.
Dus de frequentie van de liefde die je geeft, is lager dan “echte” onvoorwaardelijke liefde. Aangezien enkel energie met gelijke frequenties kan resoneren, krijgen we dan ook dezelfde liefde terug. Namelijk een liefde die vasthangt aan voorwaarden. En als hoog gevoelig persoon voel je dat dit niet klopt.
Laat nu net
- echtheid, (authenticiteit)
- empathie,
- integriteit,
- rust,
- diepgang,
- vrijheid,
- zorgzaamheid,
- schoonheid,
- bewust leven,
- verbondenheid,
- respect,
- compassie.
Kernwaarden en drijfveren zijn van een gevoelig persoon.
Concreet: de relaties waarvan je denkt die liefdevol zijn, voelen helemaal niet zo liefdevol aan als je zou wensen. Als gevoelig persoon voel je dat er een rem zit op die liefde. Bewust weet je het niet. Maar je lichaam voelt het wél.
Oplossing: Ga bij jezelf eens eerlijk kijken: waarom “zie” ik deze persoon toch zo graag? En zie ik die ook nog graag zelfs al krijg ik er niks voor terug.
Oefening voor mensen met kinderen: Heb je kinderen? En help je je kinderen graag? Stel jezelf dan eens de vraag: verwacht ik een “dank je wel” nadat ik iets gedaan heb voor mijn kinderen? Verwacht ik dat ze me erkenning geven? Verwacht ik dat ze me uitnodigen op hun verjaardag? Verwacht ik dat ze me bellen op moeder- of vaderdag? Of voel: is de hulp die ik bied volledig onvoorwaardelijk?
Dat is een confronterende oefening. Want als je eerlijk voelt en eerlijk in de spiegel kijkt, dan zal je merken dat de liefde voor je kinderen niet zo onvoorwaardelijk is als je zou denken.
Wat is het dan dat je terug verwacht van je kinderen, Respect? Compassie? Erkenning? Liefde?
Oefening voor mensen zonder kinderen: Je kan dezelfde oefening doen als hierboven maar dan met iemand die je graag ziet. Een partner, een ouder, broer of zus, …
Lieve lezer, hoe meer je liefde BENT, hoe meer innerlijke rust je voelt. Je lichaam komt tot rust want je laat alle verwachtingen los. En weet je wat spectaculair is aan loslaten? Zodra je het losalt, komt het vanzelf naar je toe. Dis is geen hocus pocus verhaal. Dit is een verhaal van het matchen van frequenties. En zo is onze hele realiteit opgebouwd. Wat we zien rondom ons, is wie we ZIJN binnenin.












Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!